ثبت نام در  در طرح تجربه صدور رای داوری

پذیرش داور در مرکز حل اختلاف کانون وکلای منطقه ای فارس

 1400/01/29       17679     

مرکز حل اختلاف کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد به استناد ماده ۸ اساسنامه تشکیل مرکز داوری و ماده ۱۹ آییـن نامـه داخلـی مرکـز داوری کانـون وکلای دادگسـتری منطقـه فـارس در مورد تشـکیلات و نحـوه ارائـه خدمـات، نخستین دوره پذیرش داور از میان وکلای پایه یک دادگستری و وکلای عضو هیات علمی دانشگاه ها که واجد شرایط علمی و حرفه ای لازم جهت فعالیت در مرکز داوری کانون باشند را اعلام می نماید.

 

متقاضیان می توانند تا تاریخ ١۴٠٠/٢/١۴ با مراجعه به پایگاه اینترنتی کانون به نشانی  www.farsbar.ir و تکمیل فرم ثبت نام تصویر مدارک علمی ، حرفه ای و خلاصه ای از تجربیات و سوابق عملی مرتبط با داوری و حل اختلاف خود را جهت بررسی ارسال نمایند.

 

شرایط عمومی : 

١- رزومه و مدارک متقاضیان می بایست در قالب یک فایل PDF   بصورت تایپ شده تنظیم و حجم فایل می بایست حداکثر ٧٠٠ کیلوبایت باشد. 

٢- در این فراخوان ، اولویت پذیرش با وکلای دادگستری خواهد بود که قبلا در دوره های پیشرفته آموزش داوری در کانون و یا سایر موسسات آموزشی معتبر شرکت نموده و با موفقیت آنرا به پایان رسانده اند. 

٣- نام متقاضیان واجد شرایط  جهت شرکت در آزمون علمی پس از ارزیابی ابتدایی مدارک در وب سایت مرکز اعلام می گردد و متقاضیان می بایست در زمان مقرر در آزمون مجازی مرکز شرکت نمایند و عدم شرکت در آزمون بمنزله انصراف از درخواست تلقی می گردد.

۴- مواد آزمون علمی مشتمل است بر باب هفتم قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ١٣٧٩ ، قانون داوری تجاری بین المللی ایران مصوب ١٣٧۶ ،آرای هیات عمومی دیوان عالی کشور و نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه در باب داوری ، قواعد و آیین داوری مرکز داوری کانون وکلای دادگستری منطقه فارس ، اساسنامه و آئین نامه داخلی مرکز داوری در مورد تشکیلات و نحوه ارائه خدمات.

 ۵- اسامی پذیرفته شدگان آزمون علمی پس از تایید صلاحیت اخلاقی و انتظامی متقاضیان، به عنوان داور مرکز حل اختلاف کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد ، در فهرست داوران این مرکز درج و مطابق مقررات مربوطه در پرونده های این مرکز اجازه فعالیت خواهند داشت. 

۶- فرآیند پذیرش داور با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان در هر سال حداکثر در دونوبت انجام می گردد.

٧- وکلای عضو هیات علمی واجد شرایط به تشخیص رئیس مرکز از شرکت در دوره های آموزشی و آزمون علمی معافند . پذیرش نهایی پس از بررسی مدارک و سوابق و تایید صلاحیت توسط هیات مدیره مرکز انجام خواهد شد.

٨- با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب حاکم بر جامعه وکالت این مرکز جهت فراخوان پذیرش داور و برگزاری آزمون هیچ هزینه ای از متقاضیان دریافت نخواهد کرد.

٩- متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

١٠- متقاضیان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه‌های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و در قالب jpg   و با اندازه حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. در صورت رنگی بودن عکس می بایست دارای زمینه سفید باشد.

شرایط اختصاصی داوطلبان : 

الف ) شرایط اختصاصی وکلای دادگستری :

١-  عضویت در کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد.

٢- داشتن حداقل ۵ سال سابقه وکالت پایه یک دادگستری .

٣- عدم محکومیت انتظامی درجه ۴ و بالاتر .

۴- کسب حداقل ٧٠ امتیاز از ١٠٠ امتیاز آزمون علمی .

 ۵- نداشتن پیشینه محکومیت موثر کیفری.

ب ) شرایط اختصاصی وکلای عضو هیات علمی :

١- عضویت در هیات علمی دانشکده های حقوق در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

 ٢- دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته های زیر مجموعه گروه حقوق خصوصی و حقوق بین الملل.

٣- عدم محکومیت انتظامی درجه ۴ و بالاتر .

 ۴- نداشتن پیشینه محکومیت موثر کیفری.

توضیح : 

١- تکمیل فرم آگهی ، ارسال مدارک و پذیرفته شدن در آزمون علمی توسط متقاضیان موجد حق فعالیت در مرکز نمی باشد و پذیرش نهایی منوط به احراز صلاحیت اخلاقی داوطلب و تشخیص و اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط هیات مدیره مرکز است.

٢- در هر مرحله از فرآیند جذب و یا فعالیت ، هر کدام  از شرایط قانونی ، شرایط مندرج در این فراخوان و یا شرایط عمومی مقرر در قواعد و آیین نامه های مرکز زایل گردد ، داوطلب و یا داور از ادامه انجام فرآیند یا فعالیت در مرکز منع و نام وی از لیست داوران مجاز مرکز حذف خواهد شد.

لینک ثبت نام


مرکز حل اختلاف کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد

پذیرش داور در مرکز حل اختلاف کانون وکلای منطقه ای فارس
  لینک کوتاه به اشتراک گذاری
اولین نفری باشید که راجع به این خبر نظر میدهید.
برای نظر دهی در صورتی که عضو سایت هستید از بخش ورود با سیستم وارد شوید و در غیر اینصورت از بخش ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.
لطفا منتظر بمانید ...